A la gent no li agrada descarregar aplicacions de senyalització digital al mòbil (digital Wayfinding) a interiors d’un hospital.
“El fracàs és simplement l’oportunitat de començar de nou, aquesta vegada amb més intel·ligència.” — Henry Ford
Com el nostre error més gran es va convertir en la nostra major fortalesa
Aquest setembre fa 10 anys des que vam desenvolupar el primer prototip d’Eyedog. Aleshores, el nostre sistema de wayfinding era només un excel molt complicat (en què estàvem pensant?), per no parlar dels problemes que vam tenir amb les diferents pantalles de l’iPhone 4 i l’iPhone 5. Va ser un autèntic malson.
Molt abans que tothom es llancés a crear aplicacions, nosaltres ja imaginàvem un futur on els mòbils ens farien de guia dins dels edificis, reemplaçant els cartells tradicionals que eren tan limitats. Aquesta idea la teníem des del 1996, reforçada per converses amb ‘Mr. Wayfinding’, que havia dissenyat sistemes de wayfinding per a gairebé 50 hospitals durant 35 anys. Després de dues dècades de reflexió i debats sobre la interfície, vam tenir una revelació: una aplicació de wayfinding . Una aplicació nativa per a iOS i Android semblava la solució perfecta, o això pensàvem…
Però, vaja, ens vam equivocar. ♂️
Resulta que la gent no volia descarregar aplicacions només per trobar el seu destí. No importava com n’era de bona l’app; a la gent simplement no li interessava.
Per què els pacients no descarreguen aplicacions de wayfinding?
Els pacients volen informació clara i útil sobre les cites i com moure’s per l’hospital. No obstant això, si heu de descarregar una aplicació, cercar-la a l’App Store o Google Play Store i aprendre a utilitzar-la sense que us serveixi immediatament a casa, perden l’interès ràpidament.
A casa, no tenen un problema urgent per trobar una destinació, així que fer servir l’app sembla un esforç innecessari. És com oferir un paraigua en un dia assolellat només perquè podria ploure demà.
Un cop a l’hospital, ningú no es descarrega una aplicació. De fet, la gent ja ha oblidat que podria descarregar una app que soluciona un problema dorientació, que no estan tenint en aquest moment.
La majoria ni tan sols s’adonarà que s’esmenta aquesta app a la cita que van rebre a casa i simplement entrarà a l’hospital sense més ni més. La gent només és conscient que té un problema d’orientació quan es perd, i en aquell moment, no pensen: “L’hospital té una app de wayfinding? Vaig a buscar-la a la botiga d’apps, descarregar-la, aprendre a fer-la servir i després trobar on he d’anar.” Aleshores, ja han preguntat a algú que treballa a l’hospital, que és precisament el que intentem evitar .
Vols comprovar-ho? Només cerca algunes aplicacions de wayfinding d’hospitals i mira el nombre de descàrregues a App Store o Google Play Store, veuràs que les descàrregues són sorprenentment baixes.
El canvi necessari
Els nostres competidors es van adonar del mateix problema, i els escèptics repetien que “si ningú l’usa, llavors ningú veu el concepte com a valuós.”
Però aquí és on entra la màgia de la innovació: sorgeix davant dels desafiaments . Alguns competidors es van convertir en proveïdors de serveis digitals, afegint més valor en integrar serveis com a atenció d’Urgències, programació de cites i accés a registres mèdics, a més del wayfinding a les seves aplicacions. La majoria dels proveïdors de solucions de wayfinding van desaparèixer o van canviar a ser proveïdors de tecnologia.
El nostre camí va ser diferent . D’una estratègia basada en una app, passem a una estratègia centrada en una API (una app integrada). La clau? El wayfinding havia d’integrar-se sense problemes a la rutina dels pacients i visitants. A l’àmbit de la salut, la capacitat dels sistemes per connectar-se i comunicar-se es va tornar molt important, ajudant a compartir informació ia coordinar dades de diferents fonts.
El nostre error més gran s’ha transformat en el nostre actiu més gran avui dia. De les cendres del nostre enfocament centrat en apps, hem creat una solució dorientació digital que és molt fàcil dimplementar . Es pot integrar en punts estratègics de comunicació de manera molt senzilla, proporcionant informació d’orientació personalitzada als pacients.
Aquesta innovació ara ofereix als pacients una manera natural i senzilla de trobar el seu destí amb facilitat.
La nostra carrera cap a l’adaptació, l’aprenentatge i l’evolució ens ha portat a una solució que no sols resol els nostres errors del passat, sinó que també enforteix el nostre compromís de redefinir el wayfinding significativament i de manera intuïtiva. 🌟