El veritable cost d’una mala senyalització als hospitals: desglossant les xifres

You are here:
Signes Eyedog Señalización Digital

Els costos de la confusió són significatius

Quan pensem en les ineficiències dels hospitals solem pensar en la manca de personal, els equips obsolets o els colls d’ampolla administratius. Però hi ha un problema ocult i costós que afecta gairebé tots els hospitals: la mala senyalització.

Un sistema de senyalització confús (senyals, mapes i indicacions poc clares o inconsistents) no només causa frustració, sinó que també costa als hospitals centenars de milers de dòlars per any en pèrdua de productivitat, ineficiències i pèrdua de temps del personal.

En un estudi de referència del 1990, l’investigador Zimring (1) va analitzar els costos financers i humans de la mala senyalització a l’Hospital Universitari Emory. Les seves troballes van ser aclaridores:

  • Coste anual de una mala señalización: más de $220 000 por año
  • Pèrdua de temps del personal a causa de donar instruccions: més de 4.500 hores a l’any
  • Cost per llit d’hospital per any: $448
  • La quantitat gastada anualment en problemes de senyalització era més gran que el cost de solucionar-los

Però això va ser el 1990; fa 35 anys!

Potser el més important són els costos humans que resulten d’un sistema deficient de senyalització. Quant valen les llàgrimes de l’anciana que intenta inútilment trobar el camí de tornada des de la cafeteria? Quan val el temps de la dona del pacient cardíac que passa mitja hora tractant de trobar el seu cotxe per poder menjar una mica ràpid lluny de l’hospital? ”

— Anell de compromís (1990)

Ajustem els costos de l’estudi de Zimring del 1990 als nivells de preus del 2025, tenint en compte la inflació durant el període de 35 anys. Per actualitzar els costos del 1990 al 2025, utilitzem les dades de l’Índex de Preus al Consumidor (IPC). L’IPC mesura el canvi de mitjana al llarg del temps en els preus que paguen els consumidors per béns i serveis. Segons l’Oficina d’Estadístiques Laborals dels Estats Units, l’IPC el 1990 va ser de 130,7 i es projecta que serà d’aproximadament 315,6 el 2025. Això representa una taxa d’inflació acumulada d’un 141,5% aproximadament durant el període.

Cost anual total a causa de mala senyalització:

  • Total 1990: $220,556
  • Total ajustat 2025: $220,556 × (315.6 / 130.7) ≈ $556,000

Cost per llit d’hospital:

  • Cost 1990: $448
  • Cost ajustat 2025: $448 × (315,6 / 130,7) ≈ $1100

Si s’ajusta la inflació, els costos anuals associats amb la mala senyalització a l’Hospital Universitari Emory serien d’aproximadament 556.000 dòlars el 2025.

Com la mala senyalització costa diners als hospitals: desglossant les xifres

Analitzem aquests costos i vegem per què els hospitals haurien de prendre la senyalització de debò, com una inversió, en lloc de com un inconvenient menor.

Els hospitals paguen la mala senyalització de diverses maneres:

Temps del personal dedicat a donar instruccions: $166.000 per any (nivell de preus de 2025)

Als hospitals amb mala senyalització i mapes poc clars, el personal és constantment detingut i se li demanen indicacions. Això pot semblar trivial, però quan se suma el temps emprat, es converteix en una important pèrdua financera.

  • Es desaprofiten més de 4.500 hores de treball a l’any
  • Equivalent a +2 empleats a temps complet dedicats exclusivament a donar instruccions
  • 30,7% del cost total de senyalització

En lloc de centrar-se en l’atenció al pacient oa la feina administrativa, el personal de l’hospital perd productivitat en orientar els visitants perduts. Això és especialment problemàtic per als infermers i els metges, que ja estan sota pressió per gestionar les càrregues de treball dels pacients.

Personal de taulell d’informació: $308.000 per any (nivell de preus de 2025)

Els hospitals han de comptar amb taulells d’informació disponibles les 24 hores del dia, els 7 dies de la setmana, per ajudar els pacients i visitants perduts.

  • 58% del cost total de senyalització
  • Salaris del personal que treballa als taulells d’informació
  • Personal de seguretat que ajuda els visitants fora de lhorari laboral.

Si bé sempre cal un cert nivell d’assistència, gran part d’aquest cost es podria reduir si els sistemes de senyalització fossin més intuïtius i fàcils d’utilitzar.

Retard a causa de problemes de navegació: $58,000 per any (nivell de preus de 2025)

La confusió en la senyalització no només afecta els visitants: també causa retards al personal de l’hospital.

  • Nous empleats arriben tard a l’orientació del personal a causa de problemes de navegació
  • Personal que arriba tard a reunions, cites amb pacients i cirurgies.
  • Els serveis endarrerits interrompen els fluxos de treball de l’hospital i redueixen l’eficiència

Aquesta categoria de costos es va calcular de manera conservadora, centrant-se únicament en els retards a l’orientació. Si s’incloguessin els retards a les reunions, les rondes mèdiques i les visites als pacients, l’impacte financer seria encara més gran.

Manteniment i reemplaçament de senyalització: més de $24 000 per any (nivell de preus de 2025)

Els hospitals amb mala senyalització sovint recorren a solucions provisionals , com:

  • Impressió de cartells temporals en paper
  • Reemplaçar els cartells obsolets a poc a poc
  • Sol·licitar nous cartells a diferents proveïdors sense coherència

A l’Hospital Universitari Emory, la despesa anual en problemes de senyalització excedia el cost de redissenyar el sistema del tot. L’hospital va planejar una inversió única de 150.000 dòlars en un nou sistema de senyalització, menys del que gastaven cada any només per solucionar la confusió.

Los costes ocultos: estrés, frustración y reputación

Més enllà de l‟impacte financer directe, la mala senyalització perjudica l‟experiència hospitalària per als pacients, els visitants i el personal.

  • Major estrès en pacients i visitants : les persones perdudes i confoses se senten ansioses, especialment en un entorn mèdic on les emocions ja estan a flor de pell.
  • Temps perdut per als cuidadors : els familiars perden un temps valuós buscant habitacions per als pacients en lloc de ser presents amb els seus éssers estimats.
  • Menor reputació de l’hospital : un entorn confús perjudica els índexs de satisfacció dels pacients, cosa que pot afectar el finançament i les classificacions dels hospitals.

L’estudi de Zimring va destacar exemples punyents, com el d’una dona gran que plorava de frustració després de perdre’s al tornar de la cafeteria. Aquests moments s?acumulen i influeixen en la percepció que la gent té de l?hospital.

La solució: invertir en una millor senyalització dóna els seus fruits

Els hospitals no tenen perquè acceptar que la confusió en la senyalització sigui un problema inevitable. Moltes institucions han reduït dràsticament els costos i han millorat l’experiència dels pacients en invertir en:

  • Senyalització clara i consistent : l’estandardització de la terminologia i la ubicació dels senyals ajuda els usuaris a comprendre les instruccions fàcilment.
  • Numeració lògica i noms de departaments : evitar etiquetes confuses (per exemple, “Radiologia”, “Raigs X” i “Departament d’Imatges” utilitzats indistintament) prevé confusions innecessàries.
  • Integració de tecnologia : les eines de senyalització digital, com les solucions de senyalització per a telèfons intel·ligents, poden millorar encara més l’experiència del visitant.

La conclusió principal? Cada dòlar o euro que es gasta en millorar la senyalització estalvia diners als hospitals a llarg termini. Una inversió única en un sistema millor pot eliminar el cost anual recurrent d’ineficiències del personal, confusió i pèrdua de temps.

Reflexions finals: Quant costa la confusió al vostre hospital?

Si un hospital gasta centenars de milers de dòlars o euros cada any en ineficiències a la senyalització, és hora de repensar les prioritats.

Imagineu-vos en què es podrien utilitzar aquests diners:

  • Contractació de més infermeres i metges
  • Modernització d’equips mèdics
  • Ampliació dels serveis per a pacients

La senyalització no es limita a la senyalització : també té a veure amb l’eficiència, l’atenció al pacient i la responsabilitat financera. El cost de no fer res és alt. El cost d’arreglar-ho és una inversió.

El vostre hospital compta amb un sistema de senyalització clar i intuïtiu? O la confusió li costa més del que creu?